לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים

להורים רבים אין המודעות כלל, כי ילדם מבוטח בביטוח תאונות תלמידים וכי בעת פציעה הם זכאים להפעיל את הביטוח ולקבל שיפוי ו/או ופיצוי כספי בגין אותה הפציעה. חברות הביטוח השונות אינן מעוניינות לפרסם בשלטי חוצות ו/או לצאת בהצהרות על קיומו של הביטוח עבור התלמידים (מסיבה ברורה)  ואשר הורים רבים לתלמידים שנפגעו ואף היו זכאים לפיצוי בדיעבד- לא תבעו מחמת העובדה כי לא היה בידם המידע כפי שמופיע במאמר דנן.

על כן אנו נסקור הנושא במאמר זה ויובהר כל עניין הנושא הביטוחי, מי זכאי לקבל הפיצוי ולהגיש תביעה ועד לאיזה גיל ניתן יהיה לתבוע את הביטוח ו/או בחלוף מרוץ הזמנים.

הסעיף בעניינינו, הוא סעיף  6 (ד1) לחוק לימוד חובה:

עפ"י לשון הסעיף, כל תלמיד אשר זכאי לחינוך חינם חייב להיות מבוטח בביטוח תאונות אישיות באמצעות ו/או ע"י רשות החינוך המקומית אשר בתחום שיפוטה מצוי המוסד החינוכי שבו הוא לומד התלמיד.

הנפקא מינה היא, כי קיימת זכאות לטובת ילדים מגילאי 3-5 הלומדים בגן הילדים. כמו כן קיימת זכאות לנערים ונערות הלומדים בכיתות א'-יב' ואשר לומדים במוסדות חינוך מוכרים. כשתלמיד נפצע וטרם הגיע לגיל 18, קיים לו ו/או עומדת לו "הזכות הביטוחית" -ביטוח תאונות אישיות, אותו תלמיד יהא זכאי לפיצוי כספי עבור פציעתו ובהתאם לחומרת הפציעה.

מהו מועד התיישנות במקרים מן הסוג הנ"ל?:

מועד ההתיישנות בתביעות מהסוג הנ"ל, עפ"י כלל  עומד על 3 שנים. כמו כן ובמקרה של תאונות אישיות תלמידים, רשאי יהיה התלמיד הפצוע להגיש כתב תביעה וזאת עד 3 שנים לאחר שהגיע לגיל 18, קרי, עד גיל 21 וזאת גם אם התאונה ארעה בגיל צעיר יותר.

אותו תלמיד, זכאי לפיצויים במצב של נכות זמנית, נכות קבועה ו/או מוות, אשר נגרמו כתוצאה מאותה התאונה ובלי קשר לשאלת אחריות האשמה.

לכמה זמן קיים הביטוח? – הביטוח קיים לתלמיד משך 365 ימים בשנה ובמשך 24 שעות ביממה, קרי, גם כאשר התלמיד לא נמצא במתקן החינוכי הוא זכאי לפיצוי .

לדוגמא, תלמיד שנמצא בדרכו למוסד החינוכי, בדרך לחוג, במגרש המשחקים, בדרך לחבר, בעת רכיבה על אופניים, גלגלשת (סקייט-בורד), פעילות גופנית ועוד גם מעבר לשעות הלימודים זכאי בעת פציעתו להפעלת הביטוח ולקבלת פיצוי בהתאם.

חשוב לדעת כי הביטוח אינו מכסה פגיעה בתאונת דרכים, פגיעה כתוצאה מפעולות איבה או פגיעה מתאונת עבודה.

בעת התרחשות הפציעה יש לפנות עם פרטי האירוע למזכירות המוסד החינוכי בו לומד התלמיד, לדווח על המקרה ולמלא טופס תביעה, לאחר שהמוסד החינוכי חותם על טופס התביעה, ניתן לפנות לחברת הביטוח בצירוף המסמכים הרלוונטיים להגיש את התביעה.

מומלץ להסתייע כבר בשלבים הראשוניים בייעוץ ע"י עו"ד העוסק בנזיקין על מנת לקבל הנחיות והדרכה אילו מסמכים יש להביא וכיצד להתנהל מול חברת הביטוח על מנת להשיג פיצוי מקסימאלי בגין הפציעה.

משרדנו בעל ניסיון רב בניהול תביעות מול חברות הביטוח בנזקי גוף וניתן לתאם פגישת ייעוץ.

*** האמור במאמר זו אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני ונותן מבט כללי על הנושא.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »