לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

עורך דין בנתניה – הליכי הסדר ופשרה בפשיטת רגל

מה חשוב לדעת בטרם/לאחר כניסתכם להליך פשיטת רגל !!

עפ"י פקודת פשיטת הרגל, לחייבים השונים נתונה האפשרות להגיש הצעה להסדר ופשרה עוד בטרם כניסתם להליך פש"ר ו//או תוך כדי ניהול ההליך. הליך זה מיועד כלל ועיקר עבור אלו החייבים אשר הצליחו לגייס תשלום מאת צד ג' על חשבון חובותיהם כפי שהצהירו ו/או יצהירו בהמשך. עורך דין בנתניה לאישור ופשרה בתהליך.

הצעה להסדר ופשרה עלולה לקצר את מרוץ הזמנים לקבלת ההפטר המיוחל אך מאידך עלולה לעיתים להיות בעוכרינו. המועדים העיקריים להצעת הסדר ופשרה בהליך פשיטת רגל מחולקים לשלושה שלבים:

בקשת לאישור הסדר ופשרה לפני מועד מתן צו הכינוס

התנאים להגשת הצעה לפשרה בטרם קבלת צו כינוס ועוד בטרם כניסה בפועל להליך פשיטת רגל הינם:

  1. סך חובכם אינו עולה על 34,963 ₪
  2. לבקשתכם צורפה הצעת ההסדר מלווה בתצהיר לפיו, אינכם מסוגלים לפרוע את החובות.
  3. הגשת דיווח על חובכם על נושיו השונים וכן דיווח אמיתי לעניין רכוש ונכסים לטובתכם
  • בסמוך ולאחר הגשת הצעתכם לביהמ"ש, תתקיים אסיפת נושים, בה בעצם מציגים לנושים את הצעתכם והם מצדם רשאים לקבלה או להתנגד לה.
  • בכל מקרה אם באסיפת הנושים החליטו רוב הנושים שבידיהם רוב 75% מערך תביעות החוב- יראו בהצעתכם כמאושרת ע"י כלל הנושים. לאחר מכן הצעתכם תוגש לאישור ביהמ"ש והיא תחייב את כולם.
  • כמו כן ביהמ"ש יאשר את הצעתכם רק אם מצא כי יש יסוד סביר להניח שישולמו לפחות 30% מכל חוב שאינו מובטח.

 

  • הצעת פשרה לאחר מתן צו כינוס:

  • הצעתכם תשלח לכונס הנכסים הרשמי ולא לביהמ"ש כפי המתואר במקרה א' לעיל.
  • כונס הנכסים ישלח העתק הצעתכם לנושים השונים לאחריה תתקיים אסיפת נושים אשר באותה אסיפה יהיו הנושים רשאים לקבל ו/או לדחות הצעתכם.
  • היה ובידכם רוב 75% מהנושים אשר קיבלו הצעתכם, ברי, כי הצעתכם תחייב את יתר הנושים.
  • גם במקרה ב' דנן- על ביהמ"ש לאשר הצעת הפשרה לאחר שבידכם הסכמת רוב 75% (ואף במקרים מסוימים גם 50 %) ויודגש כי אישור ביהמ"ש כפוף עפ"י הפקודה למצב בו מצא כי יש בה (בהצעתכם) להועיל לכלל הנושים.
  • הסדר פשרה לאחר מתן צו פשיטת רגל:

  • מרגע שניתן צו פשיטת רגל רשאים הנושים בכל עת להחליט ברוב קולות שבידיהם 75% מערך תביעות החוב, לקבל הצעתכם או לדחותה, אם עשו כן, הרי כי ההליכים יהיו כמו בפשרה לאחר מתן צו כינוס.
  • בשונה מפשרה שנערכה לפני ההכרזה על פשיטת רגל, לאחר ההכרזה ו/או לאחר מתן צו פשיטת רגל, בית המשפט אינו מוסמך עוד לאשר את הצעתכם כי אם הנושים שבידיהם רוב 75% מערך תביעות החוב.
  • היה וביהמ"ש אישר הצעתכם [בכפוף להסכמות הנושים-75%] רשאי בית המשפט ליתן צו המבטל את הפש"ר.

לסיום:

ראשית, מומלץ לפנות לעו"ד מהתחום עורך דין בנתניה על מנת שהלה, יוכל ליתן עבורכם ייעוץ ו/או ליווי צימוד בהליך הנכון והמתאים עבורכם אשר לא בהכרח יהיה הפש"ר המוכר. לא פעם פנו חייבים להליך פשיטת רגל ועברו דרך לקבלת צו הפטר, כאשר בזיהוי מהיר של עו"ד מהתחום יכלו לסגור את התיקים העומדים כנגדם בהליך מקוצר של פשרה ובכך לחסוך כספים וזמן רב.

*** האמור במאמר זו אינו מהווה תחליף לייעוץ משפטי פרטני ונותן מבט כללי על הנושא.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »