לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה

ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו.

כיצד מבקשים הפטר?

חייב שהוכרז כפושט רגל רשאי יהיה להגיש באמצעות עורך דין פשיטת רגל בקשה להפטר בכל עת. ביהמ"ש יודיע על מועד דיון בבקשה 14 ימים לפחות לפני המועד שנקבע.

תסקיר כונס הנכסים

כונס הנכסים הרשמי מצדו גם צריך להתכונן למועד הדיון בהכרזת החייב כפושט רגל ועליו המשימה להגיש תוך 15 יום לביהמ"ש, תסקיר בדבר התנהגות החייב, חובותיו ונכסיו כאשר העתק תסקיר יימסר לחייב. החייב מצדו רשאי להתנגד לתסקיר שהוגש מאת הכונס או בעל התפקיד.

דיון בבקשת הפטר

עפ"י רוב, מרבית הבקשות המוגשות לביהמ"ש המחוזי בעניין הפטרים, מתנהלים בדלתיים פתוחות כך שתוכלו תמיד לגשת לביהמ"ש ולהתרשם-איך נראה דיון בבקשת הפטר, ביהמ"ש במסגרת הדיון רשאי לשמוע את הכונס הרשמי הנאמן או כל נושה להציג לחייב שאלות ואף לקבל ראיות כפי שימצא לנכון.

בתום הדיון רשאי ביהמ"ש לתת צו הפטר או להתלות הפטר או להתנות הפטר בתנאים כפי שקורה עפ"י רוב הלכה למעשה.

היה ולא ימלא החייב אחר התנאים בבקשת ההפטר, יוכל ביהמ"ש ובכל עת להורות על ביטול צו הפטר מיוזמתו או לבקשת הכנ"ר הנאמן או נושה.

צו הפטר

צו ההפטר ישמש כראיה חלוטה לפשיטת רגל. בכל הליך שיוגש נגד פושט רגל שקיבל הפטר בנוגע לחוב שממנו הופטר, רשאי פושט הרגל לטעון כי עילת התביעה נולדה בטרם לפני שקיבל החייב הפטר ובכך למחוק החוב.

פשיטת רגל בפעם השנייה

חייב שהוכרז כפושט רגל על בי בקשה שהגיש ביוזמתו, ויודגש כי מדובר אך ורק על בקשה שהוגשה מצד החייב (ולא ע"י בקשת נושה לפש"ר)  וקיבל הפטר (עפ"י הליך פש"ר או חוק השמיטה בהוצאה לפועל)  לא יהיה רשאי להגיש בקשה לפשיטת רגל אלא אם עברו לפחות 5 שנים מיום קבלת צו ההפטר.

למה חשוב לקחת עו"ד-אלו נזקים ניתן למנוע ע"י עוה"ד

עפ"י רוב, עוה"ד הוא זה שידאג עבורכם לכלל ההגנות בהליך לרבות על עיכוב הליכים כנגדכם עוד בשלב הגשת הבקשה ועד לקבלת ההפטר. על עוה"ד המייצג להבין ולשחות בכל האמור בפקודת פשיטת הרגל והכל על מנת שיוכל לספק רשת ביטחון לחייבים וכמו גם על מנת לייעץ לחייב איך וכיצד לפעול כך שתיק פשיטת הרגל אכן יגיע לשלב של קבלת הפטר.

כידוע אחוזים גבוהים מתיקי הפש"ר, כלל אינם מגיעים לשלב של קבלת הפטר וחלקם אף מבוטלים ומפוזרים כך שחייבים רבים חוזרים מידי יום מהליך פש"ר בחזרה לחובות עיקולים והגבלות בהוצאה לפועל.

עורך דין הוצאה לפועל בנתניה אייל קורסיה ושות'-עורכי דין ומשרדנו ילווה וינווט אתכם לחוף מבטחים בצורה מקצועית, עם ניסיון וידע מוכח של מעל 10 שנים בייצוג חייבים בכל מחוזות הארץ.

לאתר הבית:https://adv-dk.co.il/

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. ויודגש כי הכתוב במאמר זה נכון למועד כתיבתו בלבד.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »