לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

קבלת הפטר – המדריך המלא

כמה מכם ודאי שמעו פעם או פעמיים במהלך החיים את המושג קבלת הפטר או פשיטת רגל, חלק מכם ודאי הבינו מיד במה מדובר אך לא כך אצל כולם וישנם אזרחים רבים אשר אינם מודעים לחלופות העומדות בפניהם למסלול מהיר ליציאה ממעגל החובות העיקולים וההגבלות. המונח הפטר הינו מונח מפקודת פשיטת הרגל אשר הייתה נהוגה בישראל עד לשנת 2018. בשנת 2018 הגיעה בשורה חדשה בשם " חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי תשע"ח -2018 אשר בא להחליף את הפקודה הישנה אשר מתאימה יותר לתקופת המנדט.

בחוק חדלות פירעון החדש, תוקנו מספר סעיפים ונוספו מספר כללים אשר יש בהם כדי מעט לשפר את אופן ניהול ההליך כמו גם שמו דגש על מתן זמנים מסודרים בהליך כך שכל חייב יוכל לדעת מתי הוא מתחיל ומתי הוא מסיים עם הפטר ביד ומחיקת כלל החובות.

בעבר יכולים היו חייבים אשר מצאו עצמם בפשיטת רגל, להישאר תחת ההליך למשך עשרות שנים בעוד לפי החוק החדש אין מציאות כי מצב כזה יחזור על עצמו.
אחת הדרכים המרכזיות כיום בישראל ליציאה מהחובות היא פניה להליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי, במסגרת הליך זה תוכלו לנסות ולהגיע להבנות עם כלל הנושים שלכם במסגרת ההליך דבר אשר עשוי לחסוך לכם זמן וכסף רב.

קבלת הפטר המדריך המלא - עורך דין חדלות הוצאה לפועל אייל קורסיה

כיצד מקבלים הפטר?

הפטר הכוונה ל-"פטור" מהחובות. פוטרים אתכם מתשלום יתרת החוב המחוקה וכנגד, אתם תידרשו להעביר תשלום מסוים לנושים ולאחריו תוכלו לקבל פטור על היתרה.
לעיתים הפטור הינו גורף ולאלתר ולעיתים מדובר על פטור במתווה של פריסת לתשלומים בתוספת הנחה גדולה שתקבלו או במילים אחרות מחיקת חלק מהחוב.
כך מוצאים עצמם חייבים רבים בהוצאה לפועל, יוצאים מידי יום לחיים חדשים נקיים מחובות עיקולים והגבלות והכל תחת קבלת הפטר בהליך חדלות פירעון.

האם בכל מקרה מקבלים הפטר בהליך חדלות פירעון?

חשוב להבהיר כי לא בכל מקרה ו/או בכל מצב, יקבל החייב הפטר מאת בית המשפט וכי על החייבים השונים לעמוד בתנאי ההליך שאחרת לא יוכלו ליהנות מהגנות ההליך ומההנחות שהוא מעניק, במילים אחרות "תספורת" .
רבים מכם ודאי מכירים את המונח תספורת מעולם הטייקונים העשירים והגדולים, בטח שמעתם לא פעם על איש עסקים כזה או אחר שקיבל תיספורת לחובות שלו.
קבלת הפטר בסיום הליכי חדלות פירעון אשר נסתיימו בהצלחה הוא בעצם " תספרות" לחובות שלכם בדיוק כמו לעשירים.

אחד הדברים המרכזיים והדגשים החשובים ביותר בניהול הליך חדלות פירעון הוא תשומת לב החייבים על מילוי המשימות להם הם נדרשים בהליך שאחרת לא יוכלו ליהנות בסוף ההליך מאותו הפטר מיוחל. לא פעם מצאו עצמם חייבים מנהלים תיקים במשך שנים ובבוא יום הדיון לדון בבקשת ההפטר, הופתעו לגלות כי הכל מבוטל ועתה עליהם לחזור להוצאה לפועל ללא כל תספורת או הנחה לחובות וההפך הוא הנכון.
עורך דין חדלות פירעון המייצג אתכם יידע לבקש ממכם את כלל החומרים הרלוונטיים ובהתאם לנסיבות התיק, כמו כן עו"ד חדלות פירעון מנוסה יכול להסביר לכם באופן אישי וברור את המשימות הנדרשות מכם מאחר ולא תמיד ישנה הבנה אמתית של החייבים אודות המשימות השונות.

לכן ישנה משמעות הרת גורל לאופן ניהול ההליך אצל החייב, כך לצורך העניין נדרשים החייבים בהליך ל3 משימות עיקריות כדלקמן:

  • לשלם מידי חודש את צו התשלומים שנפסק ע"י בית המשפט- ניתן לבקש להפחיתו.
  • להעביר אחת לחודשיים דוחות חודשיים בהם מפורטים כלל הוצאות והכנסות התא המשפחתי.
  • שיתוף פעולה מלא עם הנאמן מטעם בית המשפט ומסירת אי אלו מסמכים לבקשתו.

שלושת המשימות הנ"ל יש בהם כדי להביא להצלחת התיק ו/או לביטולו באופן גורף הכל תלוי בכם ובכם בלבד.

האם ניתן להפחית צו תשלומים שנקבע שאחרת לא אוכל לעמוד בו ולקבל הפטר? הפחתת צו תשלומים בחדלות פירעון

חשוב כבר בפתח הדברים לומר כי במסגרת ניהול הליך חדלות פירעון יש צורך לעדכן כל העת את בית המשפט ואת הנאמן אודות שינויים כאלו ואחרים בהכנסות והוצאות התא המשפחתי. היה וקיבלתם צו תשלומים חודשי גבוה ולאחר שניסתם לעמוד בו ולא הצלחתם, תוכלו לפנות לעורך דין חדלות פירעון מנוסה ומקצועי על מנת לבחון הגשת בקשה להפחתת צו התשלומים.
גורל הבקשה תלוי באופן ובצורה שהצלחתם להעביר ולשכנע את בית המשפט כי אכן לא נותרת לכם כל הכנסה פנויה לצורך תשלום צו התשלומים ואם בית המשפט ישתכנע סביר כי תוכלו להפחית את אותו צו.
מטרת ההליך הינה בראש ובראשונה לסייע לחייבים להחזיר את חובם לנושים וכן לסייע להם בקבלת הנחות משמעותיות על מנת שיוכלו לחזור למשק ולשוק העבודה כבני חורין ולזון ולכלכל את עצמם ואת משפחתם מבלי שיהוו נטל על החברה ועל המדינה.
לכן התשובה לשאלה שבכותרת בהחלט חיובית ויש לבחון כל מקרה לגופו אך בהחלט ניתן להפחית צו תשלומים חודשי ואין זה גזירת גורל.

הפטר מותנה והפטר חלוט

מרבית ההפטרים הניתנים לחייבים הינם הפטרים מותנים מלשון " תנאי" ז"א, המחוקק מעניק פטור על חלק מהחובות או במילים אחרות תיספרות על חלק מהחובות ובתנאי שהחייב ימלא וישלם את כלל התחייבויותיו לאחר קבלת ההנחה. אם החייב יעמוד בתנאי וישלם את הסכום שנפסק לו [תכנית פירעון] הרי שבסוף יוכל לקבל הפטר חלוט מלשון " מוחלט" וכי עתה סיים בהצלחה את משימותיו בהליך ויוצא הוא לדרך חדשה נקיה מחובות עיקולים והגבלות.
מרגע שקיבלתם את ההפטר לידיים הרי שכל חוב שנולד לפני המועד לקבלת צו פתיחת הליכי חדלות פירעון, בטל ומבוטל ואף נושה לא יוכל לבוא בדרישה אף אם חלק מהם ממשיכים לשלוח לכם מכתבים בדואר.

מחיקת רישום שלילי מרגע קבלת ההפטר

מהרגע בו קבלת הפטר מתרחשת, תוכלו לספור 3 שנים על מנת לפנות בבקשה מסודרת למחיקת היסטוריה בנקאית שלכם מ BDI .
יחד עם זאת, משרדנו לא ממליץ למחוק היסטוריה בנקאית שכן עצם המחיקה מדליקה לרוב נורות אדומות בבנקים דבר אשר עשוי אף להקשות עליכם הרבה יותר מאשר אילו נשארתם עם הנתונים הקיימים.
שם המשחק בבנק הוא התנהלות נכונה, ככול שתראו על תזרים כספי וניהול חשבון תקין למשך תקופה כך תוכלו לאט לאט לקבל בחזרה ולקנות את מוצרי הבנק כדוגמת כרטיסי אשראי, שיקים, הלוואות וכדומה.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.