לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

כיצד ניתן להתמודד עם עיקול

עיקול – מהו עיקול?

עיקול = פעולה המבוצעת בדר"כ ע"י תובע/זוכה בהוצאה לפועל כלפי נכס של הנתבע/חייב ואשר פעולה זו יש בה כדי להגביל את יכולת העלמת/הברחת/שימוש בנכס.

מטרתו העיקרית של הליך רישום עיקול היא לתפוס את המכסים של החייב בטרם יפעל להברחתם או למכירתם וזאת לעיתים עד להשגת החלטה חלוטה בעניין או עד לתשלום מלוא החוב ע"י החייב.

כיצד ניתן להתמודד עם עיקול?

עפ"י רוב, הליך רישום עיקול על נכסים או זכויות כספיות עובר תחילה סינון שכן התובע נדרש להמציא לחייב אזהרה לבוא ולשלם את חובו לידי התובע שאחרת יפעל התובע לרישום עיקול על אי אלו נכסים או כספים. היה והחייב לא נעתר למכתבים השונים ולא מקיים חובו לתובע, יוכל התובע לבקש רישום עיקול על אי אלו נכסים.

ככלל, מרבית הזוכים נוהגים לבקש צו מידע בטרם רישומם של אי אלו עיקולים. צו המידע מאפשר לעורך דין המייצג את התובע, לדעת היכן כדאי לבצע רישומו של עיקול שכן צו המידע מאפשר למייצג לקבל מידע מקיף אודות נכסיו של החייב (מקרקעין/משכורת/מיטלטלין/רכבים וכו..).

על מנת להתמודד עם עיקולים שנרשמו כנגדכם, ראשית ראוי להדגיש כי יש לטפל בבעיה מול עורך דין מהתחום על מנת שלא לגרום לנזקים בתיק. עוה"ד המייצג יהיה רשאי וזאת לאחר שביקש מהלקוח את כלל המסמכים הרלוונטיים לעניינו, אליהם יצרף עורך דין הוצאה לפועל תצהירים מאומתים בחתימתו, להגיש בקשה לרשם ההוצאה לפועל/לבית המשפט, בקשה לביטול עיקול מן הטעם שיפורט בבקשה.

האם ניתן למחוק עיקול?

תשובה לשאלה זו בהחלט חיובית, אכן ניתן לבטל ולמחוק עיקולים. הליך מחיקה או ביטול אינו הליך מורכב אלא שפעמים הוא מסתבך ונגרר ובמקרים אחרים אף מתגלגל לפתחו של בית המשפט השלום/מחוזי בערעורים שונים.

היה ויחזור החייב לשלם על חשבון החובות העומדים כנגדו, יוכל עוה"ד לבקש ביטול עיקול. כל זמן שהחייב מתחמק מתשלום החובות כאשר יש ביכולתו לשלמם הרי כי הוא בבחינת חייב בעל יכולת המתחמק מתשלום חובותיו, הגדרה אשר גוררת אחריה נקיטת הליכים פוגעניים וקשים כנגד החייבים ולכן הפעולה הראשונה היא ללכת לעו"ד כאשר לאחרי כן תידרשו לשלם צו תשלומים חודשי מינימלי על מנת לבטל העיקול.  עוד דרכים רבות לביטול העיקולים מצויות בחוק.

חייגו עוד היום ללא התחייבות: "אייל קורסיה ושות'-עורכי דין " טלפון: 050-6351208

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. ויודגש כי הכתוב במאמר זה נכון למועד כתיבתו בלבד.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »