לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם שהסכימו עליו הצדדים מראש ובכתב.

דרך נוספת היא ע"י פניה לערכאה משפטית- מידי יום מוגשות אלפי תביעות מכוח הסכמים לבתי המשפט כאשר בחלק מההסכמים מסכימים הצדדים כי כל סכסוך יימסר לבוררות  ועם זאת עדיין בוחר צד מסוים להגיש תביעה לבית המשפט.

הצד השני יהיה רשאי לפנות לבית המשפט על מנת לאכוף את הסכם הבוררות, תוך עיכובם של הליכים בתובענה כפי שהוגשה על מנת לאפשר את קיום הסכם הבוררות.

בעולם העסקי, פניה להליכי בוררות הוא דבר שבשגרה וכי כלי הבוררות הפך להיות ככלי המועדף על בעלי עסקים לפתרונות בסכסוכים שכן בבתי המשפט סביר שעד שתתקבל תוצאה או פסק דין סופי יחלפו ימים ואף שנים.

אחריות הבורר

הבורר מחויב לשקול ולהסתכל על טענות הצדדים בצורה אובייקטיבית. הבורר מחויב להכריע בעניין שלפניו ורשאי הוא להכריע לטובת צד אחד בלבד, יש נטייה לחשוב כי בורר אמור לפשר ולגשר בין הצדדים אך בפועל אין הדברים כך. משמצא הבורר מקום לפסוק לטובת מי מהצדדים ברי כי הוא רשאי לעשות כן.

האם ניתן לערער על פסק בורר

על פסק בורר לא ניתן יהיה לערער בזכות לבית המפשט וצריך יהיה לבקש את רשותו.

מה היתרונות בבוררות על פני ניהול הליך משפטי?

ככלל, הליכי בוררות מניבים פירות ותוצאות באופן מהיר יותר מאשר בבתי המשפט, שפע פ"י רוב נמשכים הדיונים אף לאחר מספר שנים זאת מבלי להזכיר את החיסכון הכספי לצדדים בניהול בוררות.

כמו כן העובדה כי פסקי בוררות יכולים ויישארו חשאיים מה שלא קורה בבתי המשפט, שם מפורסמים מרבית ההחלטות ופסקי הדין לטובת הציבור הרחב אשר רשאי להציץ בהם.

משרדנו עתיר ידע וניסיון מוכח של מעל 10 שנים בליווי אזרחים להליכי בוררות, גישור או פשרות.

חייגו עוד היום לקבלת טיפול: "אייל קורסיה ושות'-עורכי דין".

טלפון: 050-6351208

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. ויודגש כי הכתוב במאמר זה נכון למועד כתיבתו בלבד.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »