לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

מזונות בפשיטת רגל

לא פעם נשאלת השאלה, מה יעלה בגורלם של הגרושה וילדי החייב אשר להם חב החייב בתשלום מזונות, האם יוכל האב פושט הרגל להמשיך ולשלם מזונות לילדיו עת הוא מנהל הליך פשיטת רגל?

כידוע, כחלק מהליכי הגירושין ו/או ע"י הסכם גירושין של בני זוג, יהיו ילדי ני הזוג זכאים לתשלום מזונות ובעיקר מאת ההורה שאינו משמורן.

פקודת פשיטת הרגל מדברת על מצב דברים בו אדם נכנס בשערי הליך הפש"ר (פשיטת רגל) ובד בבד לחובתו עומד חוב תשלום מזונות, עפ"י הפקודה, אין החייב רשאי עוד להמשיך ולשלם את דמי המזונות לאשתו וילדיו.  הדרך החוקית אם כן לתשלום מזונות לאשת פושט  הרגל וילדיו היא ע"י אישורו של בית המשפט המחוזי בו מתנהל הליך הפש"ר של הבעל.

האם ניתן / צריך להגיש תביעת חוב למזונות?

החייב, עם כניסתו להליך ועם קבלת צו הכינוס מחויב להעביר את צו הכינוס לכלל הנושים ובכללם אשת וילדי החייב אשר ייחשבו כנושה לכל דבר ועניין.

היה וחוב המזונות נוצר בטרם קבלת צו הכינוס כנגד החייב, על האישה יהיה להגיש תביעת חוב למנהל המיוחד בה היא מפרטת את דמי המזונות המגיעים לה מאת החייב-הגרוש.

יודגש כי תביעת חוב לדמי מזונות וחוב מזונות הינו חוב בדין קדימה לבוא היום בו יחולק ע"י המנהל המיוחד/נאמן, דיבידנד לנושים, האישה כנושה בדין קדימה, תהיה בין הנושים הראשונים לקבל דיבידנד.

חוב מזונות שנוצר לאחר צו כינוס

היה וחוב המזונות כנגד הגרוש נוצר לאחר קבלת צו הכינוס, דהיינו, הזוג התגרש תוך שהבעל מנהל הליכי פשיטת רגל ולבני הזוג שעתה גרושים ניתן פס"ד למזונות, חוב זה הינו חוב מזונות שנוצר לאחר קבלת צו הכינוס ותוך כדי ניהול הליך פש"ר של החייב.

על מנת שתוכל האישה לקבל את דמי המזונות ובכך לפרנס את ילדיה בכבוד ולאפשר להם חיים בריאים על האישה יהיה להגיש בקשה לקציבת מזונות לבית המשפט המחוזי בו מנוהל הליך הפש"ר כנגד הגרוש, ביהמ"ש יבחן הבקשה בהתאם לגובה הכנסות והוצאות החייב ובהתאם לצו התשלומים אותו משלם הגרוש מידי חודש כצו תשלומים בפש"ר, ויקבע מהו גובה דמי המזונות (אם בכלל) אותו יהיה על הגרוש לשלם לילדיו וזהו תשלום המתווסף לצו התשלומים ז"א אין כל קיזוז מצו התשלומים וכי דמי המזונות שיפסוק בית המשפט של פשיטת הרגל הינם כספים שישלם החייב לגרושתו וללא קשר לצו התשלומים.  ביהמ"ש רשאי לפסוק דמי מזונות מופחתים ממה שקבע בית משפט לענייני משפחה, כאשר לאחר סיום הליך הפש"ר בעניינו של הגרוש, תוכל האישה לתבוע את ההפרשים.

האם יש הפטר על חוב מזונות?

ככלל, על חוב מזונות אין חל ההפטר שיקבל החייב בסוף ההליך, וכי לאחר סיום ההליך תוכל גרושתו של החייב להמשיך ולנהל תיקים כנגד החייב "המופטר" וזאת עד לתשלום מלוא חובו במזונות ילדיו.

לעיתים נדירות מאפשר בית משפט המחוזי מתן הפטר על חוב מזונות, אך מקרים אלו בהם ניתן הפטר על חוב מזונות הינם מועטים בלשון המעטה וכי עפ"י הפסיקה, נדרש לעמוד בקריטריונים נוקשים במיוחד על מנת להפטיר חוב מזונות.

מדוע חשוב לשכור עו"ד לניהול הליך פש"ר או לצורך הגשת תביעת חוב לטובת האישה?

רבים הם המקרים בהם נשות החייבים כלל אינן מודעות לאפשרויות השונות בהם יוכלו להמשיך ולקבל את דמי המזונות החודשיים על אף ניהול הליך פש"ר כנגד הגרוש. לרבים מהנשים זהו כסף חשוב לגידול הילדים ולאפשר להם איכות חיים בריאה, על כן ראוי לשכור שירותיו של עו"ד מהתחום על מנת שיוכל לאפשר לכם את המשך חיי היום יום בצורה מיטבית.

משרד "עו"ד אייל קורסיה ושות" עתיר ידע וניסיון מוכח של מעל 10 שנים בתחום פשיטות רגל וחדלות פירעון וילווה אתכם עד להשגת התוצאה המיוחלת והטובה ביותר לכם.

צרו קשר עוד היום עם משרדנו בטלפון: 050-6351208

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. ויודגש כי הכתוב במאמר זה נכון למועד כתיבתו בלבד.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »