לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

סכסוכי שכנים בבית משותף

מרבית אזרחי מדינת ישראל מסכימים כי רכישת דירת מגורים הינה ההחלטה המשמעותית, הכלכלית, הגדולה והחשובה ביותר שזוגות צעירים צריכים לקבל. ברוב המקרים יבדקו אותם זוגות את אזור המגורים, האם ישנם בתי ספר וגנים לדוגמא, לאחרים יהיה חשוב גודל הבית או נראות הבניין והדירה.

דבר יחיד שלא לוקחים בחשבון ברכישת דירה יד שנייה, הינו בדיקת השכנים ע"י מעבר קצר בין הקומות ודפיקה בדלתות ו/או ע"י המלצות כאלו ואחרות שכן יחסי שכנות טובים בבניין המשותף, יש בהם כדי להשפיע על אופי הבית המשותף.

מרבית סכסוכי השכנים מגיעים בתצורה של נזילות ורטיבות מהדירה שלמעלה, רעשי מזגן שמפריעים, השתלטויות על מחסנים, חנויות או רכוש משותף, או הקמת גינה בבית המשותף דמי וועד שלא שולמו ועוד.

כיצד מומלץ לפעול בסכסוכי שכנים?

דרך המלך היא כמובן לנסות ולפתור את הסכסוך ע"י ישיבת וועד ו/או ע"י פניה נחמדה לבעלי דירה הפוגעת והכל על מנת לנסות ולשמור על יחסי שכנות טובים וחיסכון בעלויות משפט מיותרות, על כן מומלץ לנסות ולפתור הסכסוך מחוץ לכתליי ת המשפט. ניתן לפנות לאגודה לתרבות הדיור ע"י וועד הבית אשר מצידם מציעים פתרונות מגוונים.

מה קורה אם לא משיגים פשרה מחוץ לכתלי בית משפט(המפקחת)?

היה ולא הצלחתם לפתור הסכסוך בין כתלי הבניין, ברי כי ככול ודירתכם ניזוקה ו/או ככול ויש מטרד כזה או אחר, תוכלו להגיש כתב תביעה בו יפורטו המפגעים/נזקים/מטרדים. את כתב התביעה מבחינת כללי הסמכות, נגיש למפקחת על הבתים המשותפים לפי האזור בו מצוי הנכס. בידי המפקח/ת על הבתים המשותפים הסמכות להכריע ולהחליט בעניין זכויותיהם ו/או חבות בעלי הדירות בבניין המשותף.

כיצד ניתן לאכוף את פסה"ד שניתן לטובתי ע"י המפקח/ת על הבתים המשותפים?

גם כאן דרך המלך כמובן הינה לתת זמן סביר (בדר"כ 45 יום שכן זהו מניין הימים לערער על ההחלטה) לשכן, לבוא ולקיים את פסה"ד בעניינכם, כאשר היה ולא קויים פסה"ד בתוך הזמן האמור, ברי כי תוכלו לפנות ללשכת ההוצאה לפועל על מנת לאכוף את פסה"ד בין אם זה פס"ד כספי או צו עשה.

למה חשוב לקחת עו"ד?

היה ודרך המלך לא צלחה ועתה ההתמודדות עם השכן עברה לפסים משפטיים, מומלץ לשכור שירותיו של עו"ד מתחום המקרקעין והבתים המשותפים ולו רק לצורך ניסיון לגשר בין הצדדים ולמזער את הסכסוך ע"י ניהול נכון וקונקרטי של ההליך המשפטי וללא שהסכסוך עובר לפסים אישיים כמו שקורה עפ"י רוב. משרדנו מלווה חברות ניהול מהמובילות במשק כאשר מידי יום אנו נתקלים בסכסוכי שכנים אשר מרביתם נסגרים בפשרה וגישור במשרדנו עוד לפני הגשת כתב תביעה, דבר אשר חשוב מאוד לשימור שכנות טובה ויחסי שכנות הוגנים בין דיירי הבניין אשר ממשיכים להתגורר בו יחדיו גם לאחר תום הדיונים בפני המפקחת.

משרדנו עתיר ידע וניסיון מוכח של מעל 10 שנים בליווי לקוחותיו בפני המפקח/ת על הבתים המשותפים.

חייגו עוד היום ללא התחייבות: :אייל קורסיה ושות'-עורכי דין" טלפון: 050-6351208

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. ויודגש כי הכתוב במאמר זה נכון למועד כתיבתו בלבד.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »