לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

עורך דין מקרקעין בחדרה

עורך דין מקרקעין בחדרה

תחום המקרקעין, נחשב לאחד התחומים המורכבים והמגוונים ביותר בעולם המשפט הישראלי.

הודות לכך, איתור עורך דין מקרקעין בחדרה או בכל מקום אחר בארץ, בעל הניסיון הדרוש והרמה המקצועית המתאימה, עשוי לסייע בליווי הסדרים משפטיים רבים.

במאמר שלפניכם ננסה לתאר בפניכם את תפקידו של עו"ד למקרקעין, תחומי מקצועיותו, ומתי רצוי לפנות אליו.

על דיני המקרקעין בישראל

החוק המרכזי שמסדיר את תחום המקרקעין בישראל עונה לשם – חוק המקרקעין, שנחקק לפני למעלה מ- 50 שנים.

הגדרת המונח מקרקעין, מעוגנת בסעיפו הראשון של החוק, באופן הבא: "קרקע, כל הבנוי והנטוע עליה וכל דבר אחר המחובר אליה חיבור של קבע, זולת מחוברים הניתנים להפרדה".

הווי אומר, כל מה שקשור לקרקע – בין אם מדובר בקרקע, ובין אם מדובר באובייקט המחובר לקרקע בחיבור קבוע, כמו למשל דירה, נחשב מקרקעין, כאשר הסדרים משפטיים הנוגעים לו מלווים על ידי עורך דין מקרקעין בחדרה, נתניה, תל אביב, ירושלים – או כל איזור אחר בארץ.

[/bt_bb_text][/bt_bb_column][/bt_bb_row][bt_bb_row][bt_bb_column lazy_load="yes" width="1/1"][/bt_bb_column][/bt_bb_row][/bt_bb_section][bt_bb_section layout="boxed_1200" lazy_load="yes" show_video_on_mobile="" top_spacing="medium" bottom_spacing="" full_screen="" negative_margin="" vertical_align="top" color_scheme="" background_color="" background_image="" background_overlay="" parallax="" parallax_offset="" background_video_yt="" yt_video_settings="" background_video_mp4="" background_video_ogg="" background_video_webm="" responsive="" publish_datetime="" expiry_datetime="" el_id="" el_class="" el_style=""][bt_bb_row][bt_bb_column lazy_load="yes" width="1/1" align="center" color_scheme="" vertical_align="top" inner_color_scheme="" animation="no_animation" responsive="" padding="normal" icon="" icon_color_scheme="" top_border="" bottom_border="" left_border="" right_border="" background_image="" inner_background_image="" background_color="" inner_background_color="" opacity="" publish_datetime="" expiry_datetime="" el_id="" el_class="" el_style=""][bt_bb_text]

צריכים ייעוץ, ייצוג או ליווי אישי? עו"ד אייל קורסיה כאן בשבילכם, התקשרו למס' 050-635-1208 או מלאו את הטופס

[/bt_bb_text][/bt_bb_column][/bt_bb_row][/bt_bb_section][bt_bb_section layout="wide" lazy_load="yes" show_video_on_mobile="" top_spacing="" bottom_spacing="" full_screen="" negative_margin="" vertical_align="top" color_scheme="" background_color="" background_image="" background_overlay="" parallax="" parallax_offset="" background_video_yt="" yt_video_settings="" background_video_mp4="" background_video_ogg="" background_video_webm="" responsive="" publish_datetime="" expiry_datetime="" el_id="" el_class="" el_style=""][bt_bb_row][bt_bb_column lazy_load="yes" width="1/1"][bt_bb_contact_form_7 contact_form_id="6189" responsive="" publish_datetime="" expiry_datetime="" el_id="" el_class="" el_style=""][/bt_bb_contact_form_7][/bt_bb_column][/bt_bb_row][/bt_bb_section][bt_bb_section layout="boxed_1200" lazy_load="yes" show_video_on_mobile=""][bt_bb_row][bt_bb_column lazy_load="yes" width="1/1" align="right" color_scheme="" vertical_align="top" inner_color_scheme="" animation="no_animation" responsive="" padding="normal" icon="" icon_color_scheme="" top_border="" bottom_border="" left_border="" right_border="" background_image="" inner_background_image="" background_color="" inner_background_color="" opacity="" publish_datetime="" expiry_datetime="" el_id="" el_class="" el_style=""][bt_bb_text]

תפקידיו של עורך דין העוסק בדיני מקרקעין

כאמור, דיני המקרקעין מסתעפים על פני מגוון רחב של תחומים, העוסקים בקרקעות ובאובייקטים המחוברים לקרקע, ובראשם – נכסי נדל"ן. אי לכך, תפקיד עורך דין מקרקעין בחדרה משתנה בהתאם ל- 'נכס המקרקעין' עליו נסובה העסקה.

על מנת לנסות להבין את תפקידו של עו"ד מקרקעין מעט יותר לעמוק, נציג לפניכם להלן נכסי מקרקעין שונים, לצד תפקיד עורך הדין בכל הסכם או עסקה הנוגעים להם:

רכישת דירות מקבלן

מטבע הדברים, לקבלן ניסיון רב במכירת דירות. לצד העומד מנגד, סביר להניח שמדובר בעסקה המרכזית והגדולה ביותר שיבצע במהלך חייו, או למצער – אחת העסקאות הגדולות ביותר. בשל כך, קיימים פערי כוחות ומידע אימננטיים לטובת הקבלן.

תפקיד של עו"ד דין לדיני מקרקעין ברכישת דירה מקבלן, הוא לנצל את הניסיון שצבר בעסקאות רכישת דירות והידע המשפטי שקיים לו, על מנת לצמצם את הפער שקיים בין הקבלן לקונים, ולגרום ללקוחותיו לעמוד כשווים מול הקבלן.

לא אחת, ינסה הקבלן באמצעות עורכי דינו לערוך חוזים אשר מסירים ממנו אחריות עתידית בנוגע למפגעים עתידיים שעלולים להתרחש בדירה.

כך למשל, החוק קבוע כי במהלך השנים הראשונות לאחר מכירת הדירה, הקבלן יהיה אחראי על תיקונים שונים דוגמת רטיבות, בעיות בצנרת וכדומה (מספר השנים המדויק נקבע בחוק בהתאם לסיווג המפגע).

עורך הדין יוודא כי במסגרת ההסכם הקבלן מתחייב לקבל על עצמו את האחריות לתיקונים הללו, כפי שנקבע בחוק.

יתרה מזאת, על הקבלן לטפל בערבויות השונות אשר הקבלן נאלץ להעמיד כבטוחה להעברת הדירה.

גם בנושא זה קיים לעו"ד מקרקעין תפקיד משמעותי, כאשר הוא יסייע לקונים לאתר ולבחור את הערבות הטובה ביותר עבורם מבין 4 האופציות אשר הקבלן מציע להם.

ערבות זו נועדה לוודא כי במצב לפיו הקבלן פושט רגל, הקונים לא ימצאו עצמם חסרי כל.

מכירה וקנייה של דירות יד שנייה

בשונה מרכישת דירות מקבלן, כאשר קונים מעוניינים לרכוש דירה יד 2, על עו"ד מקרקעין בחדרה או בכל מקום אחר בארץ בו נמכרת הדירה, לברר מיהו מוכר הדירה.

לא אחת, האדם המציג עצמו כבעליו של הדירה, בפועל לא משמש ככזה, או לכל הפחות – אינו הבעלים הבלעדיים של הדירה.

על כן, עו"ד צריך לבצע בדיקה מדוקדקת אודות הבעלות בדירה, כדי שלא חלילה יקרה מצב לפיו הקונים משלמים ומשקיעים כסף עבור רכישת הדירה, ובפועל לא ניתן על פי חוק להעביר להם את הבעלות עליה

כמו כן, על עו"ד מקרקעין לנסח הסכם שמוודא את זכויות לקוחותיו, ולייצג את הקונים מול רשויות המס, לאור תשלומי המס שמוטלים – הן על הקונים והן על המוכרים בעסקה הקשורה בדירה.

השכרת דירות

כמעט כל אחד מוצא את עצמו במהלך חייו משכיר דירה, שוכר דירה, או אפילו שניהם יחדיו. לכן, סביר שכל אחד מכיר את חוזה השכירות עליו נאלצים לחתום השוכר והמשכיר, אשר מסדיר את זכויות שני הצדדים.

לאמיתו של דבר, מומלץ שלא לחתום על חוזה שכירות לפני מעביר של עורך דין עליו. בחוזי השכירות השונים מוכנסים סעיפים בעלי דרישות לא הגיוניות, כגון סעיפי הפרת חוזה, סעיפי פיצויים מוגזמים בשל הפרה קטנה, חובות שונות של השוכר ועוד.

משמעות ליווי וסיוע של עורך דין מקרקעין בחדרה

על אף שעסקאות מקרקעין נחשבות לנפוצות במיוחד – מידי יום נמכרות למשל מגוון דירות ברחבי הארץ, הרי שמדובר בעסקאות שעלולות להיות מורכבות למדי.

על מנת להעביר את זכויות המקרקעין כהלכה, נדרשת בקיאות רבה בהוראות חוק המקרקעין ותקנות שונות המסדירות את דיני עסקאות במקרקעין.

באמצעות הידע המקצועי והניסיון שצבר עורך דין מקרקעין בחדרה, הוא צפוי לסייע ללקוח לקבל או להעביר זכויות ללא תשלומים מיותרים, במהירות הרצויה ובאמצעות תשלומי מס מינימליים.

חשוב מכל – עו"ד מקרקעין צפוי לנסח הסכם המקרקעין שמתחשב בכל התרחישים האפשריים, מוודא את קיום העסקה ומנוע את כישלונה.

[/bt_bb_text][/bt_bb_column][/bt_bb_row][/bt_bb_section]

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.