לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

פטור מס שבח

פטור מס שבח, עורך דין מקרקעין

חוק מיסוי מקרקעין מעניק פטורים מדומים מתשלום מס שבח [ פטור מס שבח] ולעיתים אף פטור מלא ממס שבח. המשמעות של סעיף 62 לחוק מיסוי מקרקעין המדבר על פטור ממס שבח, אין הכוונה לפטור מלא כי אם אירוע המהווה דחיית תשלום מס השבח.

באילו מצבים פטור מס שבח ייחשב כפטור מדומה (דחיית אירוע המס)?

במכירת זכות במקרקעין ללא כל תמורה דהיינו העברה ללא תמורה מיחיד לקרובו תהווה דחיית אירוע המס וכי בעת העברה ללא תמורה, לא ישולם מיד מס שבח כי אם מועד תשלום המס ישולם לבוא היום בו האח שקיבל הדירה ללא תמורה ירצה למכור אותה אם כן פטור מס שבח במקרה דנן הינו פטור מדומה.

ויודגש כי השבח אותו ישלם המקבל בעת מכירת הנכס, יהיה מס שבח אף על התקופה הנצברת של האח ו/או הקרוב המעביר, ז"א מקבל המתנה ישלם שבח שנצבר אף בתקופתו של המעביר.

מיהו קרוב לפי הגדרת החוק [פטור מס שבח] ?

קרוב עפ"י החוק הינם: בן זוג, הורה, הורי הורה, צאצא, צאצאי בן-זוג ובני זוגם של כל אחד מאלה, אח או אחות ובני זוגם. כל אלו ייחשבו כקרוב לעניין מס שבח.

ז"א בהעברה ללא תמורה של מי מהמוזכרים לעיל, יהיה פטור מדומה ממס שבח אשר יגולם וישולם ביום בו יימכר הנכס בפועל.

העברה ללא תמורה בין בני זוג- משמעות המיסוי בעניין זה [פטור מס שבח] ?

העברת דירה מבעל לאשתו המתגוררים יחד באותה הדירה, אינה מהווה אירוע מס ועל כן יינתן פטור מלא על העברה מסוג זה. ככול ובני הזוג אינם מתגוררים באותה הדירה אף אם הינם ידועים בציבור, ברי כי אירוע כזה יחויב בתשלום 1/3 מס רכישה.

ראוי כי בטרם תבצעו דיספוזיציה (העברה/מכירה או כל שינוי) בנכס, תעברו לקבל את ייצוגו של עורך דין מקרקעין אשר עשוי להגן עליכם בסעיפים השונים.

ויודגש כי מרבית בעיות הנדל"ן אינן צפות בשנים הראשונות אלא לאחר מכן ולכן מומלץ לקבל ייצוג עו"ד על מנת לא לחרב את התיק בעניינכם.

משרדנו מטפל בעסקאות נדל"ן סבוכות לרבות על עניין מיסוי מקרקעין פרוק שיתוף במקרקעין אשר הינו נושא סבוך כשלעצמו, בייצוג נכון תוכלו לחסוך כאבי ראש, זמן וכסף רב כאשר החשוב מכל הוא לשמור על זכויות הלקוח.

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. .

חייגו עוד היום ללא התחייבות-"אייל קורסיה ושת'-עורכי דין"

טלפון: 050-6351208

[pojo-form id="3365"]

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »