לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

עורך דין פשיטת רגל בנתניה

החוק החדש לחדלות פירעון – דגש על שיקום כלכלי

החוק החדש לחדלות פירעון ושיקום כלכלי נכנס לתוקף בחודש ספטמבר 2019.

זהו חוק הנחשב מתקדם ונועד לחדש מנגנונים ותיקים שחלקם הפכו בלתי יעילים לאורך השנים, ואכן אנו רואים כי המדינה מצליחה להתקדם בטיפול בשיקום כלכלי של חייבים ומעניקה כעת אופק ברור יותר וקצוב לסיום הליכי חדלות הפירעון.

אם אתם קוראים שורות אלו, ייתכן שאתם זקוקים לסיוע של עורך דין חדלות פרעון ופשיטת רגל אשר יעניק לכם את הליווי והמשפטי והגיבוי הנחוץ מתחילת ההליכים ועד מחיקת החובות.

במאמר זה נעניק מסגרת כללית וסקירה של המצב כיום בתחום ההוצאה לפועל, אך התוכן אינו מחליף ייעוץ משפטי של עו"ד הוצאה לפועל.

מה קורה כאשר אין לחייב יכולת החזר

הצורך בליווי משפטי של עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל מתחיל כאשר ברור לחייבים כי אין להם יכולת לעמוד בחובות.

נזכור שהחייב הוא הראשון לדעת: אם אתם מתמודדים כעת עם תקופה כלכלית קשה, ודאי לאור המשבר הפיננסי הפוקד בעת הזו תחומים רבים, בזמן כלשהו אתם עלולים להבין שאין ביכולתכם לעמוד יותר בהחזר החובות שלכם.

סיבות רבות מובילות משפחות שהיו במצב כלכלי איתן לפשיטת רגל: מבעיות שנגרמות עקב כח עליון דוגמת מגיפות הגורמות לקריסת עסקים ועד להתנהלות עסקית אשר יצרה הפסדים.

הטיפ הראשון: אל תדחו את הפנייה לעו"ד

מהניסיון שצברנו אנו יודעים כי חייבים רבים מתעכבים בפתיחת הליכים של חדלות פירעון גם כאשר זוהי הפעולה הנכונה להקדים ולנקוט.

מצד אחד חייבים רבים עושים ככל יכלתם לנסות ולהשיב את החובות, מצד שני ישנם אחרים המתעלמים ומדחיקים את הטיפול, ובינתיים החובות תופחים, צוברים קנסות וריביות, מכתב ההתראה הראשון מגיע מההוצאה לפועל או מאת עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל ששכרו הנשוים – ומכאן עלולה להתחיל התדרדרות שתוביל להטלת עיקול על חשבון בנק, עיקול משכורת, עיכוב יציאה מהארץ, הגבלות על רישיון הנהיגה – וסנקציות נוספות.

כל זה יכול להימנע [ראו להלן על הסדר נושים ללא מעורבות בימה"ש].

לפעמים הנסיבות שיצרו את החוב מעכבות את הפנייה לייעוץ משפטי

חלק מהחייבים התנהל בעבר בחוסר תום לב, מצב אותו רואה בית המשפט באור בעייתי ביותר כיום ובפרט לאור השינויים בחוק החדש.

עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל קיים בדיוק עבור מקרים כאלו, וממצב של חוסר ביטחון, מצוקה וחששות כבדים הנגרמים בגלל הצל הכבד שהחובות מטילים, עו"ד הוצל"פ יעניק לכם גיבוי מקצועי וליווי אישי צמוד: ככל שתקדימו לפנות כך ניתן לתכנן את האסטרטגיה ההולמת ביותר למצבכם.

ישנן דרגות של תום לב, ישנן דרגות שונות של חומרת מעשים, וכאן נכון לעיין לעומק בעובדות ולצאת לדרך המנוהלת נכון לקראת קבלת צו הפטר.

הסדר נושים ללא מעבר דרך ההוצאה לפועל או בית המשפט

אם אתם עדיין "עם הראש מעל המים" אך יודעים שבקרוב תיקלעו לאי עמידה בתשלומים, עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל יכול לנצל את תקופת הזמן הזו כדי לפתוח במו"מ עם נושים ללא צורך בלשכת ההוצל"פ [או 'רשות הגבייה והאכיפה'].

זה מעניק לכם יתרון עצום – חוסך את הצורך להיכנס לסטטוס של פושטי רגל [או בשמו כיום הליך חדלות פירעון] ומאפשר לכם המשך התנהלות עסקית שגרתית.

ההגעה להסכם, הבנת התנאים, ניהול המשא ומתן עם הנושים באופן שיגן על הזכויות שלכם – זוהי מלאכה משפטית עדינה המשלבת מומחיות, ניסיון וניהול קפדני ומבוקר של עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל.

ישנם מקרים בחיים שצריך להיעזר בעו"ד פשיטת רגל: זהו אחד מהם.

עו"ד המתמחה בהוצאה לפועל וחדלות פירעון ישב יחד איתכם ויסקור את יכולת ההחזר שלכם.

אנו נרצה לייצר מסלול החזר חובות שעליו יוכלו מצד אחד להסכים הנושים ושיהיה ריאלי, אך מצד שני מתחשב בכם, במשפחה, ברמת החיים ובכושר ההשתכרות.

נושים רבים יודעים שהסכם להחזר חוב הינה אופציה אשר שווה כמעט תמיד לפחות לנסות, וגם עבור חייבים הפועלים בכנות להחזר החוב זוהי אלטרנטיבה ראוייה.

הפנייה לנושים לטובת גיבוש הסדר יכולה להיעשות בכל שלב, אך על מנת להבין לעומק את התנאים שעשויים לחול על המקרה הספציפי שלכם [האם נדרש אישור בית משפט \ כונס הנכסים הרשמי \ אסיפת נושים וכו'] – ישנן נסיבות רבות המשפיעות על תוכן ההסכם ולכן מומלץ לא לגשת אליו לבד שכן הטעויות עלולות להיות יקרות – השאירו זאת לטיפול משפטי מקצועי של עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל.

לייעוץ עם עורך דין פשיטת רגל בנתניה התקשרו לטל' 050-6351208 או מלאו את הטופס, ואחזור בהקדם.

היתרונות שמציע החוק לחייבים כיום

עם החוק החדש השתנו המושגים, ומה שבעבר הוגדר כפשיטת הרגל מוגדר כיום בתור חדלות פירעון.

מעבר לכותרות, החוק החדש שם דגש אמיתי על שיקומם הכלכלי של החייבים החוסים תחתיו, ומאפשר כיום לחייבים לפעול בדרכים שונות ליצירת הכנסה (לרבות הקמת עסק בזמן חדלות פירעון בתנאים מסויימים) וכן ליצור מסלול החזר חובות שיאפשר לכם להמשיך ולשמור על שגרת חיים נורמלית באופן יחסי.

ברקע הדברים, המדינה הבינה כי המצב שהיה לפני תחילת החוק – מה שהוגדר בתור "פשיטת רגל" גורם מצוקה עצומה לחייבים ולרוב הנו בלתי יעיל לחלוטין מבחינת הנושים והחזר החוב.

הליכי פשיטת הרגל התנהלו בלשכות ההוצאה לפועל במשך שנים ארוכות, ואם מי מכם החל את ההליכים לפני תחילת החוק החדש הרי שהגדרתכם עדיין זהה וכך גם הצעדים המשפטיים.

על ההבדל בין השניים תוכלו לשמוע בייעוץ מאת עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל, וגם אם אתם מנהלים הליכי פשט"ר ארוכים דעו כי תמיד ניתן לקדם את מועד הסיום.

חשוב לדעת: על ההבדל בין חייבים בתום לב וחייבים בזדון

רשות האכיפה והגבייה (או בשמה הקודם לשכת ההוצאה לפועל) וכן בית המשפט במידה והתיק שלכם מצוי בדיון מבררים כיום יותר מתמיד את הרקע והנסיבות שהובילו לצבירת החוב ועורכים הבדלה ברורה בין חייב בתום לב לבין חייב בזדון.

בית המשפט יברר מהן הנסיבות שהובילו לצבירת החובות: מקרים כגון שותף שמעל או חלילה נפטר, מחלה שגרמה לאי יכולת לעבוד, נסיבות של כח עליון – כל אלו הם דברים שאירעו לחייב ולא היו יכולים להיות בשליטתו.

ומה בדבר התנהלות כלכלית לקויה? ובכן, עורך דין פשיטת רגל וחדלות פירעון יערוך איתכם בדיקה של הנסיבות הללו.

טעויות פיננסיות או עסקיות שנעשו מתוך שיקול דעת לקוי אך סביר אינן פוגמות בתום הלב של החייב, כל עוד ניתן להבין את ההיגיון שהניע אותו [במסגרת החוק החדש, חלק מהליך המוביל לקבלת צו הפטר בנסיבות שכאלה עשוי לדרוש את החייב לעבור קורס להתנהלות כלכלית נכונה, על מנת למנוע הישנות של מקרה דומה בעתיד].

זהו אחד האספקטים בו ייעוץ משפטי של עורך דין לפשיטת רגל יסייע לכם להציג בפני בית המשפט תמונה מלאה, ברורה ונכונה.

מי הם אם כך חייבים בזדון? נאמר מראש שזדון הוא מונח משפטי מסויים, אך לטובת מאמר זה לא נדרש לפרשנות המשפטית שלו ונסתפק בשפה אזרחית רגילה.

ישנם חייבים שצברו חובות שלא בתום לב – וקל לדמיין מקרים בהם אנשים צעדו על גבול דק מול ספקים או לקוחות, הקלו ראש בתוצאות שלהם, פעלו בידיעה כי לא יוכלו לעמוד בכיסוי החוב ובאופן כללי בהתנהלותם ידעו שיש סיכוי סביר מאוד שמעשיהם יסתיימו באופן שלילי מבחינת הנושים.

ההקלות הרבות העומדות כיום לרשות חייבים בתום לב אינן מגיעות באופן אוטומטי – ולעיתים כלל לא – לחייבים בזדון.

מהיום הזמן המוקצב לסיום ההליך ומחיקת החובות ידוע מראש

זהו אחד השינויים המהותיים שהביאה הרפורמה הכללית שמנהיגה ישראל בשנים האחרונות בתחום ההוצאה לפועל, והיא הופכת את עבודתו של עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל לפרקטית ויעילה בהרבה עבור הלקוח – החייבים הם אלו, אשר אם יקפידו על התנהלות משפטית נבונה, כנה וזהירה, יפיקו את מירב התועלת.

בעבר היו הליכי פשיטת רגל עלולים להימשך שנים, פושטי הרגל חיו תחת מגבלות רבות ולרוב לא הצליחו להחזיר חלק משמעותי מהחובות – ולא ראו אופק לסיום התהליך.

ראוי לציין כי לצד פושטי רגל שנפגעו מתנאים אלו, היו לא מעט שניצלו את מסורבלות ההליכים והעומס בלשכות ההוצאה לפועל וחסו להם, מוגנים במעמד של פושט רגל ומנצלים אותו לטובת התחמקות מנושים.

המעמד של 'חייב מוגבל באמצעים' והמושג 'איחוד תיקים' שונו כיום ועימם השתנתה ההגנה האוטומטית על בית מגורים.

החוק החדש מקפיד על המתחמקים ומבקש לשים לכך סוף – וכן מבקש לשים מועד סיום ברור לתהליך, כאשר זה מנוהל באופן משפטי נכון, בשיתוף פעולה ושקיפות של החייב – מועד סיום של עד כחמש שנים.

מתחילים בתהליך שיקום כלכלי

אם סך החובות שלכם עולה על 50,000 ש"ח כחייבים או שכחברה בע"מ מצבת החובות עולים על 75,000 ש"ח, אתם עומדים בתנאי לתחולת החוק לחדלות פירעון.

כיום אין חובה לפנות אל בית המשפט המחוזי כבעבר והחוק העביר סמכויות מסוימות מבימ"ש המחוזי ללשכות ההוצאה לפועל וכן אל כונס הנכסים, או כיום  'הממונה על הליכי חדלות פירעון ושיקום כלכלי': מהלך זה ביקש לזרז את ההליכים ואכן מצליח לעשות זאת בשטח.

עבור הנושים נציין כי כעת הופחת היקף דין הקדימה בינם לבין המדינה לנושים, וכן בין השאר השתנתה ההגדרה של סוג השעבוד – היקף השעבוד הצף שונה, חלקו יועבר לנושים בדין רגיל וכך מסייע החוק החדש גם לנושים, בפרט לאלו מהם שמעשי החייב עלולים להוביל לפשיטת רגל שלהם.

לסיכום,

בפגישה עם עורך דין חדלות פירעון ופשיטת רגל הליך תשמעו על יתרונותיו של הליך פשיטת רגל הנפתח ביזמת החייב, על שמירה על זכויותיכם כחייבים – וכמובן אם הסיטואציה היא פתיחת הליך ביוזמת הנושה: במידה וקיבלתם התראה מההוצאה לפועל או שכבר ברור לכם כי עומדים לנקוט הליכים כנגדכם, פנו אל עורך דין חדלות פירעון.

אל תדחו את הטיפול, אל תפגעו מצווים, עיקול משכורת או עיקול חשבון בנק.

עו"ד לחדלות פירעון קיים גם ולעמים בעיקר כדי לשמור עבורכם על היכולת לנהל חיים נורמליים, ואנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר בכל עת ולזכות בביטחון – ואפילו מעט שלווה בתקופה מאוד מורכבת בחיים.

[/bt_bb_text][bt_bb_separator top_spacing="small" bottom_spacing="small" border_style="none" color="" border_width="" responsive="" publish_datetime="" expiry_datetime="" el_id="" el_class="" el_style=""][/bt_bb_separator][/bt_bb_column][/bt_bb_row][/bt_bb_section]

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.