לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

שלבי הליך פשיטת רגל

מי זכאי לפנות להליך פשיטת רגל? 

אדם אשר מצוי בחובות רבים, כאשר סכום כלל חובותיו, עולה על כלל הרכוש שברשותו. ז"א אדם אשר לטובתו לא קיימים כל נכסים וכי הוא שרוי בחובות, יהיה זכאי לגשת להליך פשיטת רגל (פש"ר) כמו גם אדם אשר ברשותו מעט נכסים אשר שווים אינו עולה סכום חובותיו כמו בעלי עסקים כמו עיצוב אירועים אדריכלים ואף בעלי מקצוע כמו אינסטלטורים, חמשלאים ועוד.

כיצד מוגשת בקשה לפשיטת רגל?

בקשה לפשיטת רגל תוגש ע"י עו"ד מהתחום חדלות הפירעון כשהיא חתומה ומאומתת בחתימת עו"ד, על גבי כלל הטפסים הרלוונטיים להליך.

את הבקשה מגישים לכונס הנכסים הרשמי בצירוף נספחים אשר יש בהם לשפוך אור על סיבת הגעתכם למצב של חדלות פירעון, לאחר מכן אישור הכונס יועבר לבית המשפט המחוזי (בהתאם לכללי הסמכות) כאשר לאחריו צפוי כי תקבלו את צו הכינוס.

מדוע חובה לקחת עו"ד פרטי/סיוע משפטי?

השלב הקריטי ביותר בהליך הפש"ר שלך הוא שלב הגשת הבקשה, זאת כאמור מאחר ואופי התיק לרבות על גובה התשלומים החודשיים שלכם למשך השנתיים הקרובות ייקבע בהתאם לבקשה הראשונית שיערוך עורך הדין.

טיפול נכון של עו"ד עשוי לחסוך לך סרבול דברים, כסף וזמן רב ועשוי למנוע טעויות של "ייהרג ואל יעבור" אשר עשויות להשפיע על תיק הפש"ר לא עתה אלא דווקא לקראת סופו ולפני קבלת הפטר.

על מנת שלא לחרב את התיק שלכם ועל מנת שלא להכניס עצמכם לבוץ גדול יותר ממה שכבר קיים וכפי שקורה במרבית הפעמים בהם חייבים בטוחים כי הם יודעים לטפל בחובות שלהם לבד, רוצו לקבל ייעוץ מעו"ד מומחה!!!!!!!!!!

לא פעם טיפלו חייבים בעניינם לבדם, דבר שהביא את בית המשפט לבטל את תיק פשיטת הרגל תחת החזרתם להוצאה לפועל תחת עיקולים והגבלות. ייצוג של עו"ד בתחום פש"ר הוא אפשר לומר כמעט חובה!!!

כיצד נקבע צו התשלומים?

עם קבלת צו הכינוס, יהיה עליך לעמוד בצו תשלומים חודשי כפי שייקבע בהתאם ליכולת ההכנסה שלך, חישוב גובה ההכנסות וחישוב גובה ההוצאות החודשיות בעניינכם הוא זה אשר יכריע את גובה צו התשלומים החודשי אותו תהיו מחויבים לשלם משך כל הליך הפש"ר ועד לקבלת הפטר.

האם ניתן להפחית או לשנות צו תשלומים?

תשובה לשאלה זו היא בהחלט כן, במצב דברים בו פושט רגל חדל מלעבוד או עבר למקום עבודה אחר כאשר הכנסתו עתה נמוכה יותר ו/או פושט רגל שניפצע במהלך עבודתו, אין זה סביר כי ימשיך לשאת בנטל של צו תשלומים חודשי גבוה, כל זמן שהכנסתו נפגעה ועל כן ניתן באמצעות עורך הדין שלכם להגיש בקשה ערוכה כדבעי להפחתת צו התשלומים החודשי.

מאידך, ככול והשינוי בעניינכם הוא לטובתכם כך שעתה גובה ההכנסות שלכם גדל, יוכל בעל התפקיד-המנהל המיוחד, להגיש בקשה להגדלת צו התשלומים.

לאחר כמה זמן מקבלים הפטר?

לאחר קבלת צו הכינוס יהיה עליכם לעמוד בצו התשלומים למשך 18 חודשים כאשר לאחריהם צפוי להיקבע דיון להכרזתכם כפושטי רגל. מיד לאחר ההכרזה יהיה עוה"ד המייצג אתכם זכאי לקבל או להגיש בקשה לקבלת הפטר בעניינכם.

עפ"י רוב, מרבית ההפטרים הניתנים כיום הם הפטרים מותנים ובהתאם לתכנית פירעון כפי שהגיש המנהל המיוחד.

משרד עו"ד אייל קורסיה ושות' עתיר ידע וניסיון מוכח של מעל 10 שנים בתחום חדלות פירעון ומלווה מאות חייבים מידי יום עד לקבלת הפטר חלוט ומחיקת חובות.

חייגו עוד היום למשרדנו ללא התחייבות: טלפון: 050-6351208

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. ויודגש כי הכתוב במאמר זה נכון למועד כתיבתו בלבד.

[pojo-form id="3365"]

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »