לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

בקשה לצו ירושה מהו צוו ירושה

עם מותו של אדם עוברים כל נכסיו ליורשיו-חוק הירושה, התשכ"ה-1965.מעל מנת לאפשר חלוקת העיזבון בין יורשי המנוח על פי דין, ראוי לדעת תחילה ולהכריז על מי הם יורשי המנוח.

צו הירושה אמור לתת הצהרה וקביעה לעניין יורשי המנוח וזהותם. את צו הירושה מקבלים מאת רשם הירושות וזאת לאחר הגשת בקשה ערוכה כדבעי לצו ירושה.

ככול וישנם יורשים אשר מעוניינים לחתום על וויתור או הסתלקות מירושה, יש להגיש תצהירים מקוריים וחתומים של המסתלקים.

צו ירושה הוא צו אשר המסדיר את אופן החלוקה והזכויות בין היורשים במקרה בו לא הותיר אחריו המנוח צוואה. צו הירושה מתייחס ליורשים על-פי דין.

מיהם היורשים עפ"י הדין?

בן זוגו של המנוח וילדיי המנוח לאחריהם הורי המנוח וצאצאיהם וכן הורי הוריו של המנוח וצאצאיהם.

היה ולמוריש אין אחים או הורים ואף לא כל צאצא, ברי כי את העיזבון יירשו הורי הוריו.

האם יש מיסוי על ירושות?

בישראל אין מיסוי כיום על ירושות והיא אינה כרוכה בתשלום מיסים, מאידך, היה ולצורך חלוקת העיזבון קם הצורך במימוש אי אלו נכסים ע"י מכירתם לדוגמא, שאז ככול והמנוח היה מחויב במס אילו בחיים ברי כי במימוש אותה זכות ייתכן ויחויב בתשלום מס לגבי אותה פעולה ספציפית.

האם הוצאת צו ירושה כורכה בתשלום אגרה?

את הבקשה המוגשת לרשם הירושות יש לערוך כדבעי, לאחר הגשת הבקשה תדרשו לשלם אגרה בגובה של כ-500 ₪, את האגרה ניתן לשלם בצורה מקוונת דרך האינטרנט אונליין. היה והחלטתם לשלם דרך האינטרנט, ברי כי יש לצרף את אישור התשלום לבקשה עצמה המוגשת לרשם. לאחר פתיחת תיק בעניינכם, תתפרסם בעיתון יומי העובדה כי הוגשה בקשה למתן צו ירושה.

מה קורה אם למנוח אין כל יורשים?

במצב שכזה, המדינה היא זו היורשת את עיזבונו של המנוח.

התנגדות לצו ירושה

ככול ונמצא אדם אשר נפגע מבקשת צו הירושה, רשאי אותו אדם להגיש התנגדותו לרשם הירושות וזאת בסמוך למועד הגשת הבקשה לצו ירושה.

על ההתנגדות להיות מפורטת ומנומקת לעניין סיבות ההתנגדות אליה יצורפו כלל האסמכתאות שברשות המתנגד אשר יש בהם לשפוך אור על סיבות התנגדותו.

משרדנו עתיר ידע וניסיון מוכח של מעל 10 שנים בליווי לקוחותיו בבתי המפשט השונים.

חייגו עוד היום ללא התחייבות: "אייל קורסיה ושות'-עורכי דין"

טלפון: 050-6351208

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. ויודגש כי הכתוב במאמר זה נכון למועד כתיבתו בלבד.

[pojo-form id="3365"]

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »