לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

עורך דין מקרקעין בחדרה

מהו הסכם מכר?

הסכם מכר הוא עריכת הסכם בין 2 צדדים המעוניינים להתקשר בחוזה לטובת מכירת נכס מקרקעין. מאחר ולעניין זה חשיבות רבה בקרב הציבור הישראלי שכן בישראל 2018, מרבית הזוגות הצעירים מתקשים לרכוש דירה וכשכבר מצליחים, ראוי כי ההסכם וכל הליך המכירה יעבור אך ורק דרך ליווי של עורך דין מקרקעין בחדרה מתחום המקרקעין ונדל"ן.

מלבד החשיבות של הסכם המכר, חשוב להדגיש כי כל חוזה נכנס תחת חוק החוזים וכן קיימות דרישות שונות כפי המפורטות בחוק המקרקעין. פעולות חשובות וקריטיות שיבצע המוכר או הקונה בטרם העסקה תצא לפועל הן פעולות אשר עשויות לחסוך עבורו כאב ראש, זמן וכסף רב בעתיד.

כיצד צריך להראות הסכם מכר?

על מנת לענות על שאלה זו יש צורך בהבנת 2 חוקים עיקריים: חוק החוזים וחוק המקרקעין. הדרישה הבסיסית ביותר לגבי עסקאות מקרקעין היא דרישת הכתב, על חוזה מקרקעין לעלות על הכתב בלבד וככלל, הסכמה בע"פ לא תהיה לה תוקף מחייב.

זיכרון דברים- לחתום או לא לחתום?

היה וטרם קיבלתם ייעוץ משפטי ו/או שכרתם לעצמכם עו"ד מתחום המקרקעין, עורך דין מקרקעין בחדרה ראוי כי לא תבצעו כל פעולה. משמעות חתימתכם על זיכרון דברים היא שוות ערך לחתימה על ההסכם עצמו. חתימה על זיכרון דברים כמוה ככול חתימה אשר תחייב אתכם כלפי הקונה/מוכר/קבלן.

אלו סוגי בדיקות יש לבצע בטרם רכישה/מכירה של מקרקעין?

בדיקת נסח טאבו עשוי לשפוך אור על מצב הזכויות בנכס, באם יש על הנכס משכנתא, עיקול או כל שיעבוד/משכון אשר נתונים אלו רלוונטיים ביותר לכל הצדדים. בדיקת הנכס ברשויות המקומיות על מנת לעמוד על מצב הזכויות בנכס מבחינת חריגות במבנה או בניות לא חוקיות.

כמובן נושא חשוב אותו ראוי לבדוק בטרם מכירה/רכישה הוא נושא המיסוי. עוה"ד יהיה זה אשר ידאג ליישם עבורכם אי אלו פטורים מתשלום מס ו/או לבצע עבורכם קיזוזים על מנת שהמס בגין אותה עסקה יהיה מינורי. כמו כן ישנן בדיקות ראויות ונוספות אותן יבצע עבורכם עוה"ד המייצג אתכם בעסקה.

עו"ד במקרקעין- חובה או המלצה?

כיום במדינת ישראל ואף בעולם, כל אדם לכאורה יוכל לבצע עבור עצמו כמעט כל דבר. כך לדוגמא אדם שרוצה לברר מידע מסוים יוכל לגשת למנוע חיפוש גוגל ולמצוא תשובות והכוונה, אלא שלאזרח הפשוט אין הידע והכלים להתמודד עם סעיפי ההסכמים והחוקים השונים בהם עליו לעמוד לרבות על הבנתם וההשלכה העתידית בגינם.

על כן ראוי כי הסכם מכר, אשר הינו משוש חיי האזרח הישראלי ובטרם תרוצו להשקיע מיליונים ברכישת דירה, גשו לעו"ד על מנת שתוכלו לבצע עסקה בטוחה ביותר עבורכם.

משרדנו עתיר ידע וניסיון מוכח של מעל 10 שנים בליווי רוכשים/קונים/קבלנים/קבוצות רכישה/תמא 38/ פינוי בינוי.

חייגו עוד היום לקבלת טיפול מקיף: "אייל קורסיה ושות'-עורכי דין"  טלפון: 050-63512058

  • מאמר זה מספק מידע כללי וראשוני בלבד ואין הוא בא בשום מקרה להחליף ייעוץ משפטי. אין להסתמך על האמור ללא היוועצות עם עו"ד. ויודגש כי הכתוב במאמר זה נכון למועד כתיבתו בלבד.

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »