לייעוץ חייגו עכשיו!

050-635-1208

פינוי מושכר

פינוי מושכר, תביעה לפינוי מושכר

כיצד ניתן להביא לפינוי שוכר מדירה אשר מסרב לשלם ו/או לפנות את המושכר ?

הפחד הגדול ביותר של בעלי נכסים אשר להם דירות מושכרות הוא מצב דברים בו שוכר חדל מלשלם את דמי השכירות החודשיים ו/או שוכר אשר מסרב לפנות את הנכס המושכר בתום תקופת השכירות.

כיצד פועלים?

ראשית יודגש כי ראוי לפעול כנגד השוכר הסרבן כבר בשלבים ההתחלתיים בהם אתם מגלים כי לפניכם שוכר סרבן, במרבית המקרים המשכיר מחכה יום ועוד יום ובכך מושך את הזמן כאשר בסופו של דבר הוא מגלה כי השוכר בעצם מושך את הזמן כאשר מאידך זכותו של המשכיר נפגעת.

כאן המקום להדגיש, כי הליך של פינוי מושכר הינו הליך אשר עפ"י רוב נמשך כמספר חודשים ולעיתים ובתיקים מסובכים עשוי להתארך עד שנה.

בשלב הראשון

מוגשת תביעה לביהמ"ש לפינוי מושכר/ סדר דין מקוצר  כאשר סעד התביעה הינו אך ורק : "פינוי המושכר מהשוכר" יודגש כי ככול ונעשו ו/או נגרמו אי אלו נזקים למושכר ע"י השוכר וכי הנכם מעוניינים לתבוע בנוסף כספים בגין אותם נזקים ברי, כי אינכם רשאים לצרף סעד נוסף בתביעת הפינוי כדוגמת סעד כספי כי אם אלא אך ורק סעד של פינוי, בהמשך הדברים ככול ותהיו מעוניינים להגיש תביעה כספית ברי כי תוכלו לפעול לשם כך ע"י הגשתה של תביעה כספית נפרדת לחלוטין.

התביעה לפינוי עפ"י רוב הינה תביעה זריזה ומהירה יחסית- כ-90 יום (במצב פשוט) אשר כל מהות התביעה נבחנת באופן מהיר וזאת מהסיבה כי במצבים אלו ידוע לצדדים והן לביהמ"ש כי הנתונים הינם נתונים לא סבוכים.

התובע מגיש את תביעתו בצירוף אי אלו חוות דעת, נספחים, הוכחות וכל מה שרלוונטי לתביעה. לנתבע יש 30 ימים להגיש כתב הגנה כאשר לנתבע במקרה דנן אין הזכות להגיש כתב תביעה שכנגד ו/או הודעת צד ג'.

יחד עם התביעה וכתב ההגנה נעשה הליך גילוי מסמכים בו מוגשות כלל האסמכתאות המשפטיות של הצדדים.

מועד הדיון יקבע עפ"י הכלל, תוך 30 ימים ממועד הגשת כתב ההגנה האחרון. החוק אינו מתייחס לפרק הזמן בו אמור לינתן פס"ד בעניין אך עם זאת בדרך-כלל בתביעות מהסוג הנ"ל ניתנות ההחלטות באופן מהיר.

לאחר קבלת פסה"ד של פינוי המושכר עוברים לשלב ב':

הגשת פסה"ד לביצוע/לאכיפתו דרך ההוצאה לפועל- ככול ולאחר קבלת פסק הדין, השוכר ממשיך שלא לקיים את הוראות פסק הדין, הנכם רשאים לפנות לרשות האכיפה והגבייה בישראל (ההוצאה לפועל) לשם פתיחת תיק הוצאה לפועל כנגד הסרבן אשר לפיו יפונה השוכר מהנכס. חוק ההוצאה לפועל קובע הליך פינוי מזורז.

את פסה"ד לפינוי השוכר ניתן להגיש להוצאה לפועל רק בחלוף לפחות 15 יום ממועד מתן פסה"ד אלא אם נקבע בפסה"ד אחרת.

לאחר פתיחת תיק ההוצאה לפועל תוצא אזהרה לשוכר במסירה אישית לפיה על השוכר לפנות הנכס וזאת תוך 20 ימים מיום שקיבל לידיו האזהרה .

לאחר שהשוכר קיבל לידיו את האזהרה על עוה"ד המייצג אתכם האחריות להגיש בקשה לפינוי לכב' רשם ההוצאה לפועל, בקשה אשר תפרט מועד פינוי (יום/חודש/שנה/) באחד מ -14 הימים שלאחר תום תקופת האזהרה (קרי, לאחר 20 ימים).

הפינוי שוכר מדירה עצמו נעשה בליווי עוה"ד המייצג אתכם ובליווי קבלני הוצאה לפועל ובמקרים מסוימים אף נעזרים בשוטרי משטרת ישראל.

לשיחת יעוץ ללא התחייבות, חייגו:

"משרד עו"ד אייל קורסיה ושות"- משרד עורך דין בנתניה

טלפון: 050-6351208

פקס:09-8805056

אתר:

אז מה היה לנו עד כה?

אהבתם? שתפו!
Facebook
LinkedIn
Telegram
Twitter
WhatsApp
Email
יש לכם שאלה?
השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם.

כתבות נוספות

מחיקת חובות

מחיקת חובות

מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל   מהי מחיקת חובות ללא הליך פשיטת רגל? לא פעם נתקל משרדנו באזרחים אשר נטלו הלוואות שונות מאת הבנקים

קרא עוד »
בית המשפט העליון

בית משפט העליון

לבית המשפט העליון ישנם 2 כובעים בהם הוא יושב: כובע ראשון הוא – בית המשפט לערעורים. כובע שני הוא בג"ץ בכובעו הראשון של בית המשפט

קרא עוד »

בית דין רבני

סמכויות השיפוט בענייני המעמד האישי בישראל ניתנת ל-2 ערכאות מקבילות של בתי משפט, בית המשפט לענייני משפח ובתי הדין הדתיים. ראשית נסקור את סוגי בתי

קרא עוד »

כיצד נפתח הליך בוררות?

הליך בוררות יכול ויפתח על ידי פניה של צדדים אשר הסכימו בהסכם כי ככול ויצופו סכסוכים עתידיים ברי כי העניין יועבר להתדיין בפני בורר מוסכם

קרא עוד »

הפטר בפשיטת רגל

הפטר מיד לאחר הכרזה ביהמ"ש רשאי לקבוע מיד לאחר הכרזת החייב כפושט רגל כי יינתן לחייב הפטר לחובותיו. כיצד מבקשים הפטר? חייב שהוכרז כפושט רגל

קרא עוד »